Dagens ridning - dressyrträning för emma

Idag var det dressyrträning för emma som gällde. Sista ridningen innan återbesöket på kliniken.

Vad red/tränade vi på: Idag red vi mycket tempoväxlingar och att reglera både takt och tempo i alla gångarter, att både samla och öka osv. Dock ska jag ju egentligen inte göra detta så mycket med Tage nu när han rehabrids, men jag red bara kortare sträckor samlat osv.
Vad gick bra/dåligt: Han kändes fräsch och glad idag, lyssnade på mig bra för det mesta osv. Han hackade ett par gånger när det blev för jobbigt, men då fortsatte jag bara att rida frammåt igen. Överlag fick jag en väldigt bra känsla idag och Emma tyckte han såg fräsch ut med.
Varför gick det bra/dåligt?: Han hackar i galoppavbrotten när jag begär att han ska lugna ner sig i traven eftersom det är väldigt jobbigt för honom. Han tvingas ju då att jobba med bakdelen ordentligt och just nu orkar han nog inte riktigt med detta och därför blir han hackig.
Vad kan jag tänka på till nästa gång?:  Tyckte jag fick till en bra känsla och så fort han började hacka red jag frammåt osv. Ibland tycker jag dock att jag kan bli lite hård i handen så det är något jag kan behöva träna på
Vad ska jag rida under morgondagens ridpass: Imorgon är det återbesök på kliniken i skara, så då kommer jag att rida där.



/ Emma

Kommentarer
Michelle säger:

Hej! Ville bara säga att du har en riktigt fin blogg och häst. Kommer garanterat gå in här och titta flera gånger :)



Kram Michelle

2009-12-03 | 10:19:10
Bloggadress: http://michelleangerfelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: