Tjurig men duktig Tage.

Idag var det jag och pappa som fick bege oss ut i kylan(15 minus) för att rida bägge pollarna. Jag tog Tage och han är fin nu, dock väldigt tjurig både när man grejar med honom och när man rider(läs galopperar). Han får alltid sina sådana hära tjurperioder på vintern, men man kan inte annat än att skratta åt honom. Väldigt underhållande varje ridpass för så fort man kommer till galoppen kniper han ihop och lättar på rumpan, inte så att han sparkar varje gång, men nästan. Det är ju ingen idé att bli sur på honom för då blir han ju ännu värre. Ganska speciellt psyke har den hästen, men det är det som gör han till den han är.

Tjureriet i galoppen var dock mycket värre för 2-3 år sedan då han sparkade högt så fort man skulle galoppera så man nästan flög av. Tur att det gått över i alla fall.

Fram tills att jag ska hämta Anna inatt(hon har varit i gbg med klassen) så ska jag sätta mig ner och skriva massa blogginlägg. Fick en hel del idéer i stallet förut, skönt att bloggtorkan släppt. Dessutom blir det skönt nu de kommande dagarna då man kommer slippa blogga så mycket. Passar ju fint då jag har en hel del skolarbete att ta tag i, även om jag inte lär göra det ändå... latmask.



/ Emma
Kommentarer
Emma säger:

Fin blogg du har!

2010-11-30 | 21:34:29
Bloggadress: http://teenriders.blogg.se/
johanna säger:

din header är grymt snygg o riktigt häftigt att den ändrar färg :)

2010-11-30 | 21:57:57
Bloggadress: http://miioominmiioo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: