Hästarna fortsätter gå bra :)

Hästarna har gått lika bra idag som de gjort alla andra pass den senaste tiden.

Tage red Anna dressyr på, och han såg riktigt fin ut. Det som är så kul med honom är att galoppen som förut var hans definitivt sämsta gångart har gått och blivit hans bästa nu(vilket märks på dressyrprotokollen). Den förvända galoppen på serpentinerna satt som smäck idag också. Nej, Tage är så grymt fin nu.


Boppen
tömkörde jag och han går ju bara från klarhet till klarhet. Högergaloppen jobbar han så grymt bra i och sätter under sig som bare den. Han jobbar hela tiden med ryggen och rör sig så fint. Även om han tycker det är lite jobbigt att bli tömkörd så tror jag att han märker att det går lättare och lättare för varje gång, och att han även känner sig mjukare. För tömkörningen har verkligen visat sig även i dressyren, på ett bra sätt.




/ Emma

Kommentarer
Anonym säger:

Vad bra med hästar som går bra. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-09-30 | 21:31:09
Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/
Aumi säger:

åh boppen är så fin :D ÄLSKAR hästar av lite sötrre format :P själv rider jag en liten skumpig ponny just nu. förra gången jag red red jag arbetstrav en helt undevisning tordde dan tuttarna skulle trilla av. stunder som dom får mig att sakna den mjuka stora stegen störe hästar tar. sånt skönt gung :D

2010-09-30 | 23:45:55
Bloggadress: http://aumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: