Kvällens hoppträning

Då var jag tillbaks hemma efter kvällens hoppträning. Tyvärr så är jag missnöjd med min egen ridning idag. Jag var ganska avståndsblind och fegade med just dem, vilket jag inte har gjort på ett tag. Boppen däremot kan jag inte klaga på, han var lika duktig som han alltid är. Det underlättar något enormt att ha en ambitiös, snäll och förlåtande häst de dagarna som man själv inte är på topp.

Det vi tränade på idag var kombinationer, både med 1 språng och med 2 väldigt korta språng. Jag hade väldigt svårt att hitta bra avstånd in i 1-språngskombinationen då den stod nära väggen och man var tvungen att vända upp väldigt tvärt på den för att komma rakt in och rätt. När hinder är placerade så så får jag väldigt svårt att hitta avstånd. Min akilleshäl som jag behöver träna på helt enkelt, så det är ju bra att jag tar på mig misstagen på träning istället för på tävling sedan.

Kombinationen med två språng var extremt kort, så jag fick komma in i en samlad galopp och sedan fick Boppen sköta resten inne i kombinationen, vilket jag tyckte att han gjorde bra. Förutom dessa kombinationer så red jag även på två fristående hinder, en oxer och ett räcke, vilket gick betydligt bättre än kombinationerna.

Överlag så är jag nöjd med Boppen idag, men i slutet så blev han nog lite trött för han var i och touchade bommarna i kombinationerna endel. Inte så konstigt med tanke på att det blev endel språng och att det verkligen blev gymnastikhoppning för hans del. Angående min egen ridning så är det ju bara att komma igen till nästa träning. Nu är jag peppad på att rida bättre då, och vad fasen, alla ryttare har ju dåliga dagar ibland.


Jag ska försöka få upp filmen imorgon så ni får se hur det såg ut!

/ Emma
Kommentarer
Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft! ANMÄL SENAST 1 MARS säger:

Har också skitsvårt för att vända upp kort så och helst på kombinationer!

2012-02-29 | 22:33:45
Bloggadress: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: