Bilder på Emma & Boppen och lite tankar

Här kommer några bilder på mig och Boppen från idag. Det blev bara galoppbilder nästan då Anna kom när jag hade travat fram och börjat galoppera. Sedan galopperade jag större delen av framridningen för att få loss honom där.
 
Btw så har jag konstaterat att jag inte riktigt kan sätta så höga krav på mig själv att få bra poäng/placeringar i dressyren än. Boppen har varit skadad mars - juni och har alltså bara ridits 3 månader ungefär efter det. Det är inte konstigt att vi inte tar placeringar i LB just nu med andra ord, även om det är lite frustrerande då vi har gjort det tidigare i majoriteten av våra LB-starter. Våra motståndare har antagligen mer styrka och bärighet i kroppen för tillfället än vad vi har. Det är dessutom en stor häst som jag sitter på, som det tar tid att bygga upp kroppen på. Faktum är att det var först förra hösten som dressyren lossade "på riktigt" för oss. Då hade vi haft honom i 1,5 år. Han har alltid varit välriden, men det är stor skillnad på "hopp-dressyr" och tävlingsdressyr, och det tar tid att skola om en äldre häst till den sortens dressyr. Jag tycker att vi har lyckats bra med det. Nu har vi varit tvungna att backa ett steg, men bara för att ta sats för att sikta ännu högre! 




Är det någon som känner igen sig i mina tankar? Kanske har ni också haft en skadad häst under längre tid och vill få bra resultat med en gång när ni kör igång igen? 

/ Emma
Kommentarer
Emma säger:

Kul att ni äntligen kan komma igång igen! Min häst har varit skadad och nu har jag äntligen fått klartecken att börja med en långsam igångsättning. Han är 175 cm hög och jag vill inte ens tänka på vilken tid det kommer ta att få honom fin i kroppen igen, men det är det såklart värt! Min plan är att han ska vara fullt igång februari -13 om vi bara får vara friska! :)

Svar: Skönt att han är frisk igen, finns knappt någon goare känsla än när ens häst blir friskförklarad :) Det låter som en bra plan. Håller tummarna för att allt kommer gå fint!
Emma & Anna Elfstrand

2012-09-30 | 21:27:13
Daniela säger:

Ååååh första bilden är helt underbar!

Svar: åh tack :D gillar verkligen den också! Power-bopp ;)
Emma & Anna Elfstrand

2012-10-01 | 15:36:14
Bloggadress: http://danielabackstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: