Genrep inför fredag

Då var den den 31 mars, och eftersom det är sista datumet den här månaden har jag suttit och fakturerat + räknat intäkter/utgifter och moms för hästverksamheten den här månaden. Tidigare idag hade jag även lektion för Susannas son Albert som red Tage. Idag galopperade de massor, och Albert tyckte inte alls det var läskigt som förra gången. Bästa Tagis är så snäll ♥

Eftersom jag ska tävla på fredag kände jag för att rida ett lätt genrep med lite hinder idag, och det kändes riktigt bra. Precis som förra gången när jag hoppade hemma var Boppen ganska lång och tung, men han hoppade mycket bättre än senast! Han rev ett räcke idag och blev lite flack när jag kom på det relaterade avståndet i vänstervarvet, men förutom detta var han grym! I högervarvet hoppade han så himla luftigt och fint, och vi fick sånt bra flyt i svängarna. Förr hade vi jätteproblem med hoppningen i högervarvet eftersom han stod emot så och sällan var helt framme för skänkeln, men nu är han så stark att det nästan känns lättare att hoppa i höger varv (i alla fall idag)! Oxern med hjälphindret framför hoppade han riktigt kanon på också så det känns riktigt lovande inför fredag nu när jag vet hur jag ska rida honom för att få honom mindre flack :)

Dagens hindersammansättning: Block-oxer 6,5m, relaterat avstånd 17,5m och ett framhoppningsblock i mitten. Det går att få till bra hinderhoppning i följd på dessa hinder.
 
/ Emma
Kommentarer
Elimar123 säger:

Cooooool 😜

2015-03-31 | 19:03:36
Anonym säger:

Kan ni göra en "förberedelser för tävling😎😊

Svar: kanske det! :)
Emma & Anna Elfstrand

2015-04-01 | 15:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: