Underbar hästdag

Tänk vilken glädje våra underbara djur ger! Idag har jag först varit iväg och hoppat med Boppen hos Therese. Anna fotade oss och efter att ha sett bilderna kan jag konstatera att han inte bara känns i toppform ridmässigt, han har heller aldrig varit så fin i kroppen! 18 år gammal och vi har haft honom i 5 år, och nu formtoppar han. Jag är ytterst tacksam att han har hållt sig skadefri sen i somras, för då kan han ju bli såhär satans fin :) Ridmässigt idag kändes det fint. Han var så mjuk och fin i kroppen och med mig hela tiden, men han hoppade lite matt på hindren. Vi fick ändå bra flyt så det gjorde inte så mycket. De har ju precis börjat gå ute dygnet runt, och kanske behöver han några fler nätter för att vänja sig. Är i alla fall otroligt nöjd och stolt över oss :) Bilder kommer imorgon!

När vi kom hem från hoppningen red Anna ut en sväng på Ami och jag gick med. Trots cirka 10 sekundmeter blåst skötte han sig lika fint som vanligt, och han gör verkligen framsteg varje dag. Så otroligt härlig häst att jobba med :) Imorgon får han en vilodag för att smälta alla nya intryck och så börjar vi trava honom på tisdag. Det ska bli så roligt! För övrigt är ni ju grymma som har kommenterat nästan 50 kommentarer i smeknamnsförslags-inlägget! Ett av smeknamnen föll vi lite extra för, men vi får nog tänka efter lite till :) Vissa av namnen ni kommenterat har vi också haft i funderingarna. Ett av dessa namn är "Bögen" som vi skojjat lite om att vi borde kalla honom för ;)

Här kommer några bilder på Ami som jag fotade idag efter att vi kom hem från uteritten. Äntligen lite bilder som gör honom rättvisa! Imorgon ska vi försöka ta lite exteriörbilder utan sadel också.

 
 / Emma
Kommentarer
www.myes.blogg.se säger:

tkr ni ska h var "Ami" tänker på tatueraren i LA Ink som gick på tv för ett tag sedan... :))

Svar: Haha, jag vet vem du menar :) Har dock inte tänkt på detta själv förrän du sa det ;)
Emma & Anna Elfstrand

2015-05-31 | 20:06:52
MalinKalin säger:

Han är ju för jäkla söt alltså :)

2015-06-01 | 12:10:41
Bloggadress: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: