Effektiv onsdag

Idag har jag haft en effektiv onsdag. Dagen började jag med att fakturera + sammanställa ekonomin för september månads hästverksamhet och greja med blogg + youtube. Efter det blev det stallet. Abbe fick ett dressyrpass och sedan tog jag och Anna en tur ut i skogen med lite klättring på gammelgrabbarna. Efter lunchen begav jag mig in till Vara för att handla lite, lägga in film på datorn göra lite webtester på trafikskolan. Än så länge är det exakt samma typ av frågor som det var när jag tog b-kort för 6 år sedan, och trots att jag inte har någon sådan bok (har bara för BE) så har jag klarat alla tester hittills. Jag kommer ihåg det mesta, men sedan märker jag att det är vissa saker som har ändrats efter att jag tog körkort senast. Förutom detta har jag klippt ut en jäkla massa visitkort mellan varven också. Jag har nämligen fixat visitkort både för min konsultverksamhet och för mina och Annas sociala medier. Imorgon har jag tänkt åka ut för att dela ut visitkort och presentera min konsultverksamhet IRL för några företag här på schlätta. Är en smula nervös över detta då jag inte är någon "försäljartyp" egentligen, men jag är ju duktig på att prata och har god kompetens inom mina områden så det ska nog gå bra ändå :)

Hur som helst, ridningen gick riktigt bra idag! Vi filmade Abbe så den filmen kommer upp här imorgon :) Jag gjorde lite olika saker idag för att det skulle komma med på filmen. Bland annat flytta för skänkeln, en början till öppna, trav - halt - travövergång, galoppfattning från skritt och förvänd galopp. Sen klämde han in ett icke-planerat byte också som ni kommer få se på filmen, haha. Han kändes fin och positiv idag. Inte heller lika lång i galoppen som han har gjort de senaste dagarna, och formen/kontakten till bettet var också ganska stabil. När han bara får "springa runt" utan några större krav är han stabil, men i övergångarna och de svårare rörelserna blir han ostabilare såklart. Jag tycker i alla fall att han har utvecklats massor, och det tror jag ni kommer se imorgon också :) 

 
/ Emma
Kommentarer
stålhandskeelina.gmail.com säger:

Fina Abbe💕

2015-09-30 | 19:12:09
stålhandskeelina.gmail.com säger:

Har ni någon gång haft en häst med eksem?

Svar: Nej :)
Emma & Anna Elfstrand

2015-09-30 | 19:14:37
Anonym säger:

om ni ska klippa Boppen någon gång kan inte ni filma de då.
och je några tips på vad man ska tänka på när man klipper en häst.
och vilket sätt ni tycker mest om att klippa era hästar på

2015-09-30 | 19:48:43
Molly Bergh säger:

Låter som att du haft en riktigt bra och effektiv dag, det är alltid härligt! :D

2015-09-30 | 20:13:55
Bloggadress: http://www.mollybergh.se
Linn säger:

Är det bara du som rider Abbe?

Svar: Nej men jag kommer rida honom lite extra nu när jag ska tävla nästa vecka :)
Emma & Anna Elfstrand

2015-09-30 | 21:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: