Pay and jump & fullt upp

Hej allihop! Den här dagen har verkligen gått i ett, eller det har hela helgen rättare sagt. Därför ska det bli skönt att kunna ta det lite lugnt ikväll i alla fall. Jag gick upp tidigt idag för att släppa ut hästarna, efter det blev det frukost följt av uteritt på Tage & Boppen tillsammans med Moa. När denna var klar och hästarna ute i hagen kastade jag i mig lunch, skickade fakturor och sen bar det av till Skara på pay and jump med Abbe. Så fort vi var hemma därifrån kom Victoria och gjorde sista verkningen på alla hästarna, och nu sitter jag vid datorn och har redigerat bilder + grejat. 

Hur gick det på pay and jumpen då? Lika bra som det gjort de andra gångerna, skulle jag säga! Det är helt fantastiskt vilken stabil och okomplicerad unghäst vi har. Går på transporten med en gång, åker lugnt, snäll att göra iordning och rida fram på, och presterar fint inne på banan utan att titta på något. Då är detta hans tredje pay and jump! Vi hoppade 50-60 även denna gång då vi inte riktigt har hunnit tränat tillräckligt för att hoppa 70 cm ännu. Hans rundor var extremt likartade. Bra flyt hela banan runt, men en rivning på tredje hindret i båda klasserna. Detta var det enda hindret som hade en längre anridning, och valpig som han är lyfte han helt enkelt inte på benen då när galoppen inte var lika ihop/snärtig utan han blev lite lång och oengagerad till detta hindret i båda klasserna. Annars hoppade han riktigt fint och vi fick bra flyt. Skaras ridhus är dock betydligt mindre än Alingsås stora, superfina ridhus vi har hoppat i tidigare. Det var därför betydligt klurigare för mig att hinna med alla svängar den här gången och att hålla en bra galopp/bra tempo, men vi löste det ändå och det är jag riktigt nöjd över! Film från hela dagen kommer på onsdag.

Nu får vi se när nästa pay and jump äger rum! I februari lär det bli lite mer fokus på dressyren eftersom det är tävling sista helgen i februari. I mars har vi dock ingen dressyrtävling planerad (vad jag vet ännu) så då kommer vi nog bege oss ut på ett par pay and jumps :)

Kanske något orelevant till inlägget, men här kommer några bilder på Moa & Acce som jag fotade igår. Han är så jäkla söt! Bilder på Anna & Bopps kommer imorgon :) 
 
 
Imorgon kommer vi förresten att lägga upp en riktigt rolig tävling på alla våra sociala medier som tack för att ni följer oss! Tävlingen där totalt 8 vinnare dras kommer läggas upp på bloggen, youtube, min instagram och Annas instagram. Se till att följ oss överallt för att ha större chans att vinna :D
 
/ Emma
Kommentarer
Anonym säger:

Har ni någon gång haft några typer av "konflikter" i stallet? 😄

2016-01-31 | 19:24:42
elin säger:

kan ni ha en pay and jump i sommar. skulle vara så kul 😃

Svar: Vi kommer ha flera pay and jumps iår :)
Emma & Anna Elfstrand

2016-01-31 | 20:31:07
Yolo säger:

Kan ni rida ut barbacka på Boppen ochTage

2016-07-04 | 14:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: