Ridning i regnet

Hej allihopa! Kvällens fotografering får definitivt bli inställd då det regnar som tusan ute. Vi red ut en tur i skogen med jogging i mycket trav och galopp på alla hästarna, och då började det regna. Jag tycker det är rätt behagligt att rida i "lite lagom" regn nu på sommaren, men när vi kom tillbaks från turen började det verkligen spöregna. Alla hästar kändes i alla fall riktigt fina och pigga idag :) Anna red Abbe, jag Bopps och pappa Taggs. Vi red mycket på asfalten idag, men även inne i skogen på skogsvägarna. Mys! Innan vi red hade jag två hoppträningar på gården som båda gick finemang, och vi slapp regnet under tiden också :)

Nu ska jag äntligen checka ut från datorn och lägga mig och glo på senaste säsongen av OITNB! Anna och Samuel hade tydligen kollat på fler avsnitt efter mig så jag ska väl kolla ikapp litegrann ;) Tydligen ska det hända mycket de avsnitten jag missat enligt Anna. Ska bli spännande att se vad det kan vara!


/ Emma
Kommentarer
Anonym säger:

Skulle ni någon gång låna ut en av era hästar till tillexempel en elev, eller någon som sökte typ medryttarhäst? Eller om ni typ skulle bort någon vecka och låta någon rida era hästar?

2016-06-30 | 20:19:58
Lisa D säger:

Jag blev måttligt besviken på senaste säsongen i jämförelse med de tidigare.. Men jag verkar vara ensam om det så jag hoppas du gillart! 👌🏼

2016-06-30 | 21:48:00
Linnea säger:

Vad har ni för underlag i lösdriften?och hur ofta mockar ni den! Inspereras grymt mycket av er! Fortsätt som ni gör! Puss och kram skumbanan

Svar: Normalt sett halm men nu under sommaren enbart grus då de inte är där inne så mycket och för att det inte ska komma in så mycket flugor :)
Emma & Anna Elfstrand

2016-07-01 | 00:06:47
Anonym säger:

Vad tycker ni om att hästar går ute utan täcke när det regnar? För liksom jag har flera gånger varit med om att kompisar/bekanta låter hästen stå inne bara för att täcket va blött eller nåt ;) Konstigt att det är sån hets kring det tycker jag. Jag menar lite regn dör hästarna inte utav, ibland tycker dom nog det är skönt! Men såklart om det ska regna en hel dag eller så, så vill jag ju gärna ha täcke på, men lite regn skurar liksom? Hur tänker ni angående täcken och dåligt väder?

Svar: Hej! Nu på sommaren går hästarna oftast utan täcke om det regnar eftersom det är så varmt. Om det ska regna flera timmar i rad/hela dagen har de dock ett ofodrat täcke på sig. De andra årstiderna har de på sig täcke efter väder men får extremt sällan stå inne pga extremväder :)
Emma & Anna Elfstrand

2016-07-01 | 09:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: