Hoppning av grabbarna

Idag har alla tre grabbar fått sig ett hoppass. Tyvärr har jag lyckats bli sjuk nu efter GHS. Tydligen var det lite för många bakterier på samma ställe enligt min kropp ;) Mitt immunförsvar har blivit så kasst de senaste åren. När jag var yngre var jag aldrig sjuk och nu har jag varit förkyld/haft feber eller haft halsfluss 3 gånger sen december. 

Anyway: Alla grabbar var duktiga idag :) Anna hoppade Tage och Abbe, och Samuel hoppade Boppen. Han blev nog lite inpirerad efter att ha träffat Roffe i Göteborg ;) Alla tre hästarna fick gå banhoppning idag.

Anna och Samuel började med Tage och Boppen. Tage blev het som vanligt och ganska opåverkbar, vilket gjorde att Anna blev lite osäker. Han hoppade dock väldigt bra och vägrade ingen gång, och Anna fortsatte rida hela tiden så hon är nöjd ändå. Samuel har inte hoppat på svinlänge men trots detta gick det riktigt fint idag. Dock lyckades han ramla av en gång då kommunikationen mellan häst och ryttare brast ;) Samuel är så rolig för det går alltid jättebra när han hoppar, men så ramlar han av en gång varje hoppass pga något missförstånd. Hans smeknamn är Gummi-Tarsan! 

Efter gammelgrabbarna hoppade Anna Abbe för första gången någonsin! Hon var lite nervös innan men kände sig väldigt säker på honom, och båda två skötte sig kanon. Han såg fin och medgörlig ut idag, även om han kikade till på något hinder så Anna tappade balansen litegrann. Roligt att Anna tyckte han var enklare och roligare att hoppa än hon trodde :) Han har blivit så mycket mer lättsväng och reglerbar det senaste, vilket visade sig idag. Film på alla tre kommer nästa vecka, men här kommer ett smakprov på Samuels avramling, haha. Ni måste se med ljud!

 

Den ringrostiga råtalangen @sclaesson lyckas alltid få till de mest häpnadsväckande avramlingarna 😂😂😂

Ett filmklipp publicerat av Emma Elfstrand (@emmaelfstrand) Mar 31, 2016 kl. 8:56 PDT



/ Emma
Kommentarer
Siri säger:

ahahhaah härlig avramling! Själv ramlade jag av 3 ggr idag! ;)

iAf, om någon skulle vilja, så checka gärna in på mig blogg, http://sirikampe.spotlife.se ! Den handlar om mig, min häst, i framgångar & motgångar. Alltifrån skogsritter till tävlingar. Jag är född 04, och min (uppenbarligen galna)häst 05*, tävlad LA/LA.
Tack!

2016-03-31 | 22:34:39
Anonym säger:

Förlåt att detta inte har något med inlägget att göra

Jag är medryttare på en hopp ponny som tävlar med hans ägare. Jag är mest där för att träna dressyr på honom då andra ryttaren inte är så intresserad av det. Mamman till ponnyn är otroligt bra på att hoppa på mig när mina föräldrar inte är med. Och för att min medryttar ponny ska få ska varierad träning hela tiden och få bättre tränings glädje och tycka det är roligare att bli riden rider jag ut med honom ibland. Men så fort jag gör det ska det alltid komma och tyckas om att han inte behöver det och jag inte klarar det. Som jag gör. Såklart är det doms ponny osv men kag har märkt att dom får mycket bättre resultat på tävlingar efter jag började variera träningen. Vad tycker ni jag ska göra?

2016-04-02 | 12:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: