Rainy day

Hej fredag och hej regnet! Det har regnat en hel del det senaste, vilket känns skönt efter den torra sommaren såklart, men det får hemskt gärna vara uppehåll några timmar om dygnet ;) Idag har vi bland annat pysslat med bloppisgrejer, så glöm inte att spana in vårt konto @elfstrandsbloppis om ni är sugna på att shoppa!

Tage har fått vila idag också, men hans sår ser mycket bättre ut. Fortfarande lite svullet, men jag tvättade rent det och smorde in med honungssalva, så det ska förhoppningsvis snart vara läkt. Imorgon tänkte jag att vi skulle skritta ut i skogen, för en av mina kompisar var sugen på att rida :) Focus och Boppen får också hänga på då. 

Jag och Emma har dressyrat på Focus och Boppen, medan Bella vilat inför morgondagens pay and jump. Trots att det var mindre trevligt väder med regn och hyfsat mycket blåst så skötte sig båda grabbarna bra. Focus går så himla bra i sin nya sadel, och idag tränade vi mest på tempoväxlingar och att försöka få honom framme för skänkeln så snabbt som möjligt. Han rör sig så fint nu och känns betydligt mer avslappnad! Även Boppen var fin med Emma ridmässigt, även om han var ganska spänd i skallen som han alltid blir när det är ruggigt väder. 

Nu ska jag och Samuel iväg till Överby en sväng och Emma ska bara chilla hemma och ladda upp inför morgondagens pay and jump med Bella i Sjövik. Då hoppar de 80 cm och det blir första gången de beger sig ut tillsammans :) Självklart kommer vi att filma detta!
 

Hoppas ni får en härlig fredag och en fin helg!

/ Anna
Kommentarer
Anonym säger:

Lycka till på hoppningen! Jag ska hoppträna imorgon. Ja det har regnat väldigt bra nu idag men det behövs.

Svar: Tack snälla! Lycka till själv :D
Emma Elfstrand

2018-08-31 | 16:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: