Blåsig fredag

Yes, blåsten håller i sig, om än lite mildare idag. Jag tog faktiskt och longerade Focus även idag, och jag måste säga att han hade lugnat sig betydligt från gårdagen. Skönt! Jag brukar longera ganska sällan som ni kanske vet, men tycker det är bra när de har mycket energi till övers. Då får han springa bäst han vill, utan en töntig matte som sitter och säger "ptroo" ;) 
Han fick trava och galoppera över en bom också, och gjorde det SÅ otroligt lugnt och fint. Nu har det gått kanske tre veckor eller något sedan han gjorde det sist, men inga tveksamheter alls. Ska testa att longera honom någon dag nästa vecka också och ta fram ett blockhinder, så får vi se vad han säger då. Tror det kommer vara lika lugnt och fint!

Tage och Boppen fick sig ett pass på banan, premiär för Tages del! Hade tänkt vänta någon vecka till egentligen, men så hade jag absolut ingen lust att ge mig ut i blåsten. Det blev ett väldigt lätt pass eftersom det var första gången uppsuttet i paddocken. Han kändes SÅ fräsch, pigg och glad. Behövde knappt driva honom alls, fin i takten i alla gångarter och bara jätteglad. Så himla kul! Boppen var även han fräsch och fin, gammelgrabbarna är på G :D 

Boppen, Bella och Emma har fått laser idag av Linnea också. Vi frågade Linnea om det kunde vara bra med laser, och hon rådfrågade lite med en annan person, som tyckte att det var en god idé. Nu ska hon och Boppen lasras samtidigt, så nästa gång blir om kanske två veckor eller så. Vi ska verkligen försöka gör allt för henne, såklart. Vi ska också få låna en Back on track-ryggvärmare och testa, för att eventuellt köpa en själva sen om den ligger bra under hennes utetäcke. 
 
Jag har för övrigt frågat Cillan om hon har lust att testa terräng med Tage någon dag, och det ville hon! Så förutsatt att han är fräsch förstås, så kan ni vänta er terrängfilm till våren/sommaren någon gång 2019 :D Kul va? 

/ Anna
Kommentarer
Erika säger:

Hoppas att Bella kan bli bra igen.

2018-11-30 | 20:22:23
Bloggadress: http://erikapettersson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: