Frågefredag

Jag har varit hästintresserad så länge jag kan minnas. Kommer ihåg när jag var runt 4 år gammal och bara önskade att mina små leksakshästar kunde bli av naturlig storlek så jag kunde rida på dem, haha. Det gick förstås inte, men till slut när jag var 9 år gammal fick jag börja rida. Emma var då 11. Med andra ord har vi ridit i 17 år i år. 

Hur länge har ni som läser bloggen ridit? :D

Jag och Laika, en ridskoleponny som jag tävlade under division III ett år. Tror det var 2009 om jag inte minns helt fel. Denna dag kom vi tvåa i en LC:2, och hade vunnit om det inte vore för att hon sprang ut från banan så vi fick två minuspoäng, haha. Laika, charmigaste ponnyn ♥

/ Anna
Kommentarer
Anonym säger:

Jag började rida på ridskola då jag var 4 år, i typ knatteridning, sedan bara fortsatte det och vid typ 10 började jag tävla, fick första egna hästen vid 12 (stor häst) och fortsatte den där hästkarriären med att jobba med hästar och tävlingsrida till tjugofemårsåldern ungefär, nu är jag 40+ och har inte suttit på en häst på 5 år. Livet tar olika vägar, jag har inga barn men annat istället som liksom gjorde att jag valde bort hästlivet. Men åh vad jag saknar det ibland, och tyvärr har jag inte längre några kontakter som gör att jag kan sitta upp igen. Det sörjer jag ju en del, men man får foga sig. Hästlivet var ju många gånger väldigt tufft också, så jag får tänka på det när hästlängtan blir för stor.

2019-02-22 | 09:08:35
Evelina säger:

Firar också 17 år :D

Svar: Grattis till oss hihi! :D
Emma Elfstrand

2019-02-22 | 09:18:29
Jenny säger:

Jag började rida i en handikappgrupp när jag var 2,5 och i år blev jag 40, så det blir 38 år till hösten. :)

Svar: Wow! Häftigt att ha hållit på så länge :D
Emma Elfstrand

2019-02-22 | 09:30:24
Bloggadress: http://lilatiger.blogg.se
Jasmine säger:

Började rida när jag var ca 6 år och har suttit på hästryggen sedan dess. Blir 24 till sommaren, så det blir 18 år :)

2019-02-22 | 09:32:53
Bloggadress: http://www.nouw.com/Jasminehessler
Camill säger:

Jag är 30 år.
Växte upp med ett stall som närmsta granne så började springa där tidigt och fick åka på tjejernas ponnyer. Har kort från när jag är sådär 3 år och är med och tvättar hästar. Red där och sen började jag på ridskola när jag var 7. Fick foderponny när jag var 9 och vi köpte första egna när jag var 10.
Så haft egna hästar i 20 år men ridit längre.

2019-02-22 | 10:05:45
Bloggadress: http://camillajarnedal.vlogg.se
Sätilaryttaren.se säger:

Jag var runt 6 när jag började rida på ridskola, mot mammas vilja - tror hon ville ha ridningen för sig själv ;) Så det blir 20 år minus något år med paus :)

2019-02-22 | 10:09:07
Bloggadress: http://satilaryttaren.se
Mathilda säger:

Jag började rida när jag var 10 år. Då skulle både min lillasyster och storasyster börja rida. Jag ville inte alls men lovade att följa med och prova ändå. Nu 20 år senare håller ingen av mina systrar på med hästar, medan jag har egen och har haft det i 8 år. Har dock till 90% bara skogsmulleridit så jag är inte en så bra ryttare som jag kanske skulle vara efter 20 år egentligen... :P

2019-02-22 | 10:49:52
L säger:

Började rida på ridskolan när jag skulle till att fylla nio. Tänkte sluta för något år sedan då det inte gav mig någonting längre, men nu har jag en egen ponny. Har väl sammanlagt ridit i snart åtta år!

2019-02-22 | 11:57:10
Anonym säger:

Åh vilken otroligt fin ponny!!

Svar: Ja hon var så söt, charmig och härlig :D
Emma Elfstrand

2019-02-22 | 12:06:57
Malin säger:

Började rida vid 9år på ridskola sen var drt en tio årig paus och så gig jag upp det igen vid 2016 🙌

Svar: Kuuul!! :D
Emma Elfstrand

2019-02-22 | 13:56:13
Anonym säger:

13 år

2019-02-22 | 16:30:02
Anonym säger:

Hejsan, hur täckar ni focus nu när han är helklippt vid vilka grader och hur tjocka täcken har ni vid dom graderna. Jag kommer nog helklippta min häst nästa år så då vill jag samla på mig information och ser upp till er väldigt mycket så därför frågar jag er❤️

2019-02-22 | 23:34:26
Linda säger:

Hmm. Jag måste ha ridit i 28(!!!?) år😱 herrejösses va gammal ja blivit då. Hahaha! Började rida som 4åring. ”Tävlade” första gången som 7åring på en maxad c-ponny på 70cm och red felfritt🤣 Claes hette ponnyn, vit och ganska ful men världens snällaste i alla lägen. Glömmer aldrig de tror ja😃

2019-02-23 | 13:47:00
Anonym säger:

Jag red på min fasters häst när jag var rätt liten och när jag var 5 år började jag på ridskola! Jag fyller 15 i år - alltså har jag ridit regelbundet i 10 år snart! 😍

2019-02-23 | 16:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: