Recept - vegoskagen

I helgen provade jag ett nytt recept på vegansk skagenröra, och satan i gatan vad gott det blev. Hade kunnat äta det varje dag, haha. Jag älskar allt som smakar "havigt" och den här skagenröran blev riktigt autentisk med "vanlig" skagen, fast godare. Helt klart den godaste skagen jag ätit! Här kommer receptet :) 

 
Recept för ungefär 4 portioner 

Du behöver:
♥ 2 dl fraiche
♥ 1 fpk Oatly Påmackan naturell (150 g)
♥ 2 msk tångkaviar (Lysekils Vegiar)
♥ 2 msk tångrom (jag körde blandat med svart och röd)
♥ 0,5 rödlök
♥ Dill, citronsaft, salt och peppar efter behag. Jag kör på en hel "vanlig förpackning" färsk dill och ganska mycket citronsaft. 

Gör såhär: 
Hacka dill + rödlök, och rör ihop allting. Smaka av efter behag. Låt stå i kylen minst 30 min innan servering. ÄT! Jag åt det både på toast och bakad potatis (utan skal, därav bilderna) och det var sinnessjukt gott båda två. Jag är så otroligt glad över att jag lyckades få till den perfekta röran, för jag provade en gång tidigare med ett annat recept och det blev inte alls lika nice. Ifall ni är sådana "konstiga" personer som gillar tofu och vill ha lite tuggmotstånd går det utmärkt att ha tofubitar i denna röra också :) 

 
/ Emma
Kommentarer
Anonym säger:

Jag fattar inte heller grejen med tofu. Jag har provat att använda det i flera olika rätter men alltså det var bland det äckligaste jag någonsin ätit. Jag VILLE nästan kräkas efter att ha ätit det😂😅

2020-06-20 | 08:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: